søndag den 29. april 2012

En dejlig søndag formiddag på plantemarked i Lyngby.
Plantemarkedet på marken i Lyngby var som vanlig super duper, og der var rigtig MEGET som fristede ! Det var for mig, kun pengepungen der satte begrænsningen.
En del bloggere havde som jeg fundet vej til plantemarkedet, og det var SÅ hyggeligt at hilse på både kendte- og nye ansigter. Snakken gik på kryds og tværs og det er da helt fantastisk, at tage til plantemarked og møde en masse blogvenner.
For et par dage siden havde Dorthe fra Frøken Solhat en artikel om blodurt hvilket fik mig til at tænke på, at jeg for år tilbage købte en enkelt blomstrende blodurt på plantemarkedet i Lyngby, så jeg drog af sted for bl.a. at finde en dobbelt blodurt hvilket lykkedes. TAK for inspirationen Frk. Solhat.

Billede fra min have af den enkeltblomstrende blodurt.

Min nyerhvervelse.

Måske vi er endnu flere der mødes på plantemarkedet i Lyngby til efteråret, det kan i hvert fald kun anbefales, at lægge vejen forbi.







17 kommentarer:

  1. Det kunne da godt være, vi skulle overveje at lave en gentagelse til efteråret - det var i hvert fald super hyggeligt :-)
    Jeg kunne heller ikke stå for den lille fyldte blodurt, så sådan en var jeg også så heldig at få med mig hjem.
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen
      Det var SÅ hyggeligt at mødes i formiddag. Jeg har været på plantemarkedet i Lyngby MANGE gange, og det er ALTID et godt sted, men det gav alligevel noget EKSTRA at vi mødtes, så jeg synes det kunne være super at gentage "stævnemødet".
      De er rigtig fine de blodurt og jeg synes også de breder sig forholdsvis hurtigt (ihvertfald min enkelte).
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  2. HA HA... jeg fandt dig... godt du lagde billed på din blog, så jeg kunne finde dig, du er hermed på min blog-liste. Tak for et hyggeligt møde... hilsen Pernille/ fru.leger

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også lige tilmeldt mig din blogliste.
      Tak for en hyggelig snak, vi mødes forhåbentlig IRL en anden gang.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  3. Dejligt at I havde en god dag, ser heller ikke ud til at det var alt for koldt, og nogle gode køb blev det vel også til. Jeg kan genkende nogle stykker af plantedamerne, men jeg savner den lille mulighed fra facebook, hvor man kan se navnet på dem der er på billedet ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var MANGE rigtig gode ting, så jeg tør roligt jeg kan skrive, at ALLE må have gjort nogle gode køb !
      Ja det kunne være rart hvis man som på face kan se hvem der er hvem, men det kommer måske også en dag.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  4. Hej Anita,
    Ja, det var meget hyggeligt at mødes i dag - og det var min debut udi plantemarkeder. Det er bestemt ikke sidste gang - og sikke priser. Jeg fik i alt 9 planter for 130 kr. - det er skisme da billigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et kup !
      Hyggeligt at møde dig igen - glæder mig til at se dit FLOTTE væksthus samt have.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  5. Hej Anita. Hvor ser det altså hyggeligt ud - en skam det var så langt væk. Der er vist gjort nogle gode indkøb.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise Lotte

      Det var bare SÅ hyggeligt, ærgerligt det var for langt væk fra dig, det kunne havde været sjovt om vi havde mødtes !
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  6. Hej Anita.
    Tak for i går, det var hyggeligt at møde dig og selvfølgelig er du meget velkommen til at se min have ... skal du ikke med til samsø 19 maj?
    Kh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Lone

      Tak for din imødekommenhed !
      Jeg kommer desværre ikke til Samsø den 19. maj, da jeg har en anden aftale den weekend.
      I må have en rigtig god tur.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  7. Hej Anita.ja! jeg vil da også sige tak for sidst.Vi mødes helt sikker til efteråret.Jeg fik også købt en blodurt.spændt hvor meget den breder sig.Har knoklet i 6 timer med at anlægge mit nye bed ved hoveddøren.skal nok vise det frem,Knus Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik at vide da jeg købte min blodurt, at den skal stå i surbund, det var jeg slet ikke klar over, og min enkelte står ikke i surbund, men den har bredt sig ok. Ved du om der er forskel på hvilken jordtype de to arter skal have ?
      Det lyder som et stort projekt du der har gang i, glæder mig til at se det her, og glæder mig også til, at se dig igen på plantemarkedet til efteråret.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  8. Hej Anita

    Rigtig hyggeligt at møde dig i går i Lyngby :o) Det var mit første plantemarked - og så var det også første gang jeg mødte bloggere, så det var en god oplevelse :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lavendelfryd
      Ja det var en fin formiddag, og utrolig hyggeligt at mødes med jer andre bloggere.
      Tak fordi du skrev, jeg kunne ikke finde dig her i blogland.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
    2. Hej Anita

      Ja, jeg tænkte at jeg hellere lige måtte lægge en lille hilsen. Vi var så mange og det gik så stærkt det hele :o)

      Mange hilsner

      Lene

      Slet