tirsdag den 29. maj 2012

To af mine yndlinge blomstrer, klokkerankerne er på plads og en del af det forsømte er indhentet.
To Clematis er for mig over alle andre, den ene er Florida Alba Plena som fik mig til at ”åbne” øjnene for Clamatis-slægten. Den anden er Guernsey Cream som jeg synes er noget af det smukkeste, når den står på sit højeste med sine STORE creamfarvede blomster med det lime-grønne skær.

Florida Alba Plena
Jeg falder ALTID for blomster i den tone, og klokkerankerne er til ”forvekling” ingen undtagelse.
Guernsey Cream

Mine klokkeranker vokser op i de cylindriske stativer i de to store kummer

Jeg skal bevidst tænke over, at vælge blomster i en anden farveskala end hvid/creme, for ellers er det planter i den farve der kommer med hjem i kurven, og jeg kan jo faktisk rigtig godt lide mange andre farver, men det skal være pasteller.





Jeg var ved at være lidt nervøs for, om mit cedertræ ikke havde kunnet klare vinteren ude i den zinkbeholder det er plantet i, men så pludselig begyndte de fineste små nåle at vise sig under de gamle brune visne nåle, og jeg kunne ånde lettet op.





Vi har stadig nogle tulipaner i haven som ser fine ud, men det er godt nok trist det er ved at være på det sidste, selv om sæsonen jo trods alt har strukket sig langt i år.



Disse to billeder er dog taget for et par uger siden.

8 kommentarer:

  1. Hej Anita.skønne klokkeranker,men er billederne fra i år?Jeg er også vild med pasteller,men skal passe på at det hele ikke bliver for fersk.
    Har endeligt tilmeldt mig din blog.Knus Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, man er virkelig oppe imod, at det kan blive for fersk. Ja klokkerankerne plantede jeg i kummerne i går hvor billederne blev taget. Sidste år havde jeg nogle tilsvarende på samme placering, men jeg fik desværre ikke taget billeder af dem, selv om de blev utrolig store og meget flotte.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  2. Jeg kan godt forstå at du falder for de creme/hvide farver - de er simpelthen så delikate (elsker det ord) :)
    Hvor ser der skønt ud i din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder meget Hr. Dalby(sk), men jeg synes også det er rigtig godt beskrivende, så jeg ved godt hvad du mener når du skriver, at du elsker det ord ;-)

      Slet
  3. Jeg kører gerne med lime og creme - men blander det med andre farver :o) Dine billeder får mig altså hele tiden til at ville se noget mere. Jeg fornemmer du gemmer på noget helt eventyrligt.... :o)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig også en rigtig god "grundfarve", jeg skal bare blive bedre til at blande !
      PU HA det tager jeg som noget af et kompliment, men jeg håber altså ikke jeg må skuffe dig.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  4. Hvor ser der hyggeligt og skønt ud i din have :-)

    SvarSlet