mandag den 23. februar 2015


Sne igen – jeg håbede ellers det var slut.

Lørdag aften sneede det en hel del her, og der lå da også lidt tilbage i går morges, hvor jeg var ude med kameraet.
 
 
 
 
 
 
 


 
 
I dag har været gråt i gråt med en hel del slud, så derfor har det været dejligt at kunne nyde en flot buket vi fik af nogle venner i lørdags.

 


Min hvide perlehyacinter er også ved at springe ud, og står så fine og spænde og trodser vejret der ude – dejligt med lidt forår her inde.

 

19 kommentarer:

  1. Så smukke billeder, Anita! Ja, nu er det forhåbentlig slut med sne for i år. Her har vi også perlehyacinter til at stå og lyse dejligt op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de rosende ord Madame. Ja vi gider ikke mere sne nu - dejligt vi kan tage de små løgvækster ind og drive dem frem, så vi har lidt livsbekræftende at se på .
      God aften.
      Anita

      Slet
  2. Hvor er det smukke billeder og en vidunderlig buket. Det er synd der ikke er duft på billederne. Jeg er også så træt af sne..nu kan det være nok.
    Rigtig god aften til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja den er virkelig smuk buketten, så jeg nyder den også i fulde drag - Åh at få en buket forærende her om vinteren, er bare det bedste.
      Det våde, grå og triste vejr gider vi bestemt ikke mere af - det har varet for længe.
      God aften til dig også.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  3. Uf! Der ligger også sne i vores have her til morgen! Men jeg gør som du og sætter forårsblomster frem alle vegne - både ud og inde ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt vi kan snyde os selv - eller hvad man kalder det ;0)
      God aften.
      Anita

      Slet
  4. Det var da en skøn buket, du har fået af vennerne. Lad os håbe, at det var det sidste sne for vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er bare så fantastisk smuk og hvor roserne ser helt lyserøde ud på billedet, har de faktisk en meget speciel gammelrosa/pink farve på det yderste kronblad og i kanten, så de tager helt utrolig godt fat i disse mere kraftige gammelrosa/pink farver i buketten.
      Vi krydser fingre - ikke mere sne nu.
      God aften.
      Anita

      Slet
  5. Hej Anita.Ja !!! jeg gider heller ikke mere sne for i år...................nu vil jeg have lunt vejr og sol så jeg kan komme i haven.
    Dejlige billeder du viser...............og den smukkeste buket.
    Skal ind på nettet og bestille lidt flere dahlia.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja buketten er virkelig smuk - den er inde fra Lyngby Hovedgade (det må være dit område) ?
      Hvor køber du dine dahlia ?
      God aften.
      Anita

      Slet
    2. Hej Anita Jeg har købt mine dahlia i Bilka................de jeg havde forelsket min i den smukke Everline.
      Men har jo set at Linda har købt sine på nettet til en billiger pris.
      Knus Jette

      Slet
    3. Ja jeg så godt Bilka reklamerede med en del flotte i deres katalog - jeg plejer at købe mine hos Aldershvile Planteskole der plejer at ha' en tre stk. pris, sidste år var de steget til jeg tror 60 kr. for 3 men tidligere mener jeg man fik dem for 50,-. Jeg har ikke været forbi i år men det må jeg se at få gjort, for det er da vist op over.
      God aften
      Knus Anita

      Slet
  6. Hej Anita. Dejlig afstemte farver i din buket er også hel vild med perlehyacinter - ja foråret er vel lige om hjørnet , håber vi......forunderligt at naturen indordner sig lige når der kommer et drys sne....så vågner de små forårsbebuder igen som ingenting hændt.....god dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og det bedste ved perlehyacinterne er, at de kan komme ud i haven til glæde de kommende år. Nogle gange tænker man at det er utroligt de små blomster kan rette nakken igen når sne og kulde er forsvundet, og efterfølgende vokse ufortrødent videre - det har du ret i det er forunderligt.
      God aften
      Anita

      Slet
  7. Kære Anita Dejlige forårsbilleder du viser, skønt du fik lidt vinterdrys på. Skøn buket du fik , dejligt med blomster indendørs og perlehyacinter kan man ikke få nok af ;-) god aften kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Vi gør alle (tror jeg godt jeg tør sige) hvad vi kan for at skabe forårsstemning inde men også ude - for ellers er det da slet ikke til at "overleve" !
      Det er altid dejligt at blive forkælet med en buket, men den vi fik i lørdags synes jeg er noget særligt.
      God aften.
      Anita

      Slet
  8. Det er ikke til at regne vejret ud - her til morgen er det også trist med slud og blæst bedst som jeg håbede på sol som igår....
    Hvor ser det hyggeligt ud med dine forårspyntninger, det er godt at det er løg og planter som kan klare ustabilt vejr og temperaturer.
    Buketten er virkelig skøn, det er bare så dejligt når man får sådan en:-)

    SvarSlet
  9. Smukke smukke billeder du har her på bloggen, det er mig en gåde, hvofor jeg ikke er stødt på den før, men godt jeg fant denne lille blomster oase.

    SvarSlet
  10. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlet