søndag den 17. marts 2013


Mens vi venter på snestormen.

Det har været en kold fornøjelse udendørs i dag, stormen går bare gennem marv og ben, og som om det ikke er nok, så lover meteorologerne også snestorm ! Solen har da heldigvis skinnet og det har på trods af stormen været en rigtig flot dag, så det benyttede jeg til en rundtur med kameraet her på matriklen.



I Nordsjælland fik vi også i sidste uge en del sne, og da her stadig ligger meget og dækker jorden, er det stort set kun inde langs husmuren der er lidt bar jord, så man kan se væksterne.


Juleroser

Jeg fandt da også lidt blomster som jeg fik fotograferet, men da det blev for koldt der ude, måtte jeg lige en smut ind i drivhuset og ha’ varmen om fingrene. Derfor benyttede jeg lejligheden til, også at taget lidt billeder af nogle af planternes nye skud – de får da en til at tro på, at det nok skal blive forår og sommer igen !



Agapanthus

I eftermiddag har vi været til fødselsdag hos mine svigerforældre og i den forbindelse havde jeg købt denne krukke som jeg tilplantede med hornvioler og påskeliljerne tete á tete. Krukken satte vi foran deres hoveddør inden vi gik ind, og den passede faktisk super godt der, så gaven faldt heldigvis i deres smag.



Inde prøver vi vist alle at få lidt forårstemning frem i vindueskarmen, og her gør vi ingen undtagelse, og lige nu pynter nogle blå perlehyacinter i min nyerhvervede betonkrukke. Ifbm mit forrige indlæg var der nogle af jer som spurgte, hvad jeg havde købt på haveudstillingen i Malmø, og her er den så - betonkrukken.





I sidste uge ”faldt” jeg hos blomsterhandleren for to flotte hoveder af en for mig speciel ranunkel, de har desværre ikke holdt så godt som jeg havde forventet, men jeg har virkelig nydt dem og nyder dem fortsat selv om de er begyndt at visne og tørre ind - for mig er der tale om yndefuldt forfald, hvilket jeg synes gør dem endnu smukkere.


18 kommentarer:

  1. Godaften Anita.Ja! vi må pynte lidt op med forårsblomster,så det hele ikke bare er sne og kulde.Rigtig smuk krukke du har købt i Malmø,og de små æbler er da også lige mig.
    Har lige været til bloggerkaffe hos Berit....det var smadder hyggeligt.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det så jeg, og har også lige lagt en kommentar på din blog.
      God aften også til dig.
      Knus anita

      Slet
  2. Hej Anita
    Ja det er koldt at komme ud og tage billeder i disse dage, men du fik taget nogle skønne forårstegn.
    Jeg har også kigget langt efter ranunklerne, men de plejer ikke at holde ret længe indendøre. Smukke er de.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tak for komplimentet ifbm billederne, det var godt jeg fik taget dem inden det hele er dækket igen - det er dog ikke begyndt at sne her endnu.
      Du vidste at ranunklerne ikke plejer at holde længe indedøre, jeg var af præcis modsat opfattelse - jeg har lært noget.
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  3. Hej Anita

    Hvor er den smuk din ranunkel, det er da en fantastisk farve.
    Og en god ide med krukken, den ville jeg også blive glad for hvis den stod foran min hoveddør.

    Mnage forårshilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja jeg synes også de er fantastisk flotte, og godt jeg tog billederne i går, for de har mistet en del farve nu.
      Ja vi "havenørder" kan jo ikke stå for planter og blomster, og vi bliver som regel glad for at få nogle grønne vækster forærende !
      God aften.
      Mange hilsner
      Anlita

      Slet
  4. Dejligt med alle de små spirer, som varsler forår. Desværre skal vi vist have lidt mere sne inden da :o(
    Kan da godt forstå, at gaven til dine svigerforældre 'faldt i god jord'.
    Skønt med forårsblomster indendøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lige til at blive glad af, bare foråret dog så også snart kommer - men vi skal åbenbart lige om på den anden side af en "bunke sne".
      Det er altid dejligt at snyde lidt og sætte nogle forårsblomster ud, det var også derfor jeg besluttede mig for, at mine svigerforældre skulle have en forårs- påskekrukke.
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  5. Dejligt forår du har indendøre i disse for-vort-land-så-hårde-vintertider. Betonkrukken ser meget fin ud med alle perlehyacinterne i. Dejlige krukkegaver bliver man da bare glad for :)

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Hyggeligt med en hilsen fra dig her hos mig!
      Ja det er godt nok HÅRDE vintertider, så vi må jo selv prøve at skabe lidt forårsstemning både ude og inde.
      God aften
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  6. Min have er nøjagtig ligesom din, sne i haven med lidt tø og foråret inde ved husmure. Mit første projekt når jorden tøer, bliver at flytte endnu flere forårsvækster derind, så jeg er beredt hvis vi får sådan en lang vinter en anden gang :-)
    Jeg er helt vild med din nye betonkrukke. Den måtte godt på hos mig i mange forskellige størrelser, og det ser virkelig sødt ud med perlehyacintherne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja, vi slap jo heldigvis for snestormen og stormen har heldigvis også lagt sig, så kun lidt sne har nu dækket jorden og nogle af de vækster jeg heldigvis fik fotograferet i søndags.
      Betonkrukken findes faktisk i forskellige størrelser -3 ialt så jeg- hvor min var den største. Måske du kan finde den i DK, jeg kunne forestille mig, at Munkhus Blomster & Binderi måske kunne ha den, hvis du er interesseret vil jeg gerne se efter når jeg skal der ned i løbet af foråret !
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  7. Jeg er også vild med din betonkrukke, for slet ikke at nævne æblerne ved siden af... lige noget for mig :o)
    Ja hvem havde troet at haven skulle være fuld af sne, og vi sku gå rundt med forfrosne fingre nu... øv, men sådan er det. Godt at du har lidt forår inde ved husmuren :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for æblerne som jeg fik af nogle kolleger til min fødselsdag, på det tidspunkt var jeg langtidssygemeldt og et par af mine kolleger kom forbi med bl.a. æblerne som lige faldt i min smag.
      Ja i disse tider må vi selv sørge for noget forår !
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  8. Dejlige forårsbilleder.
    Hvor er din betonkrukke flot.
    Dejlig med lidt forår i stuen.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Ja vi kan snart ikke vente mere på "det rigtige" forår !
      Håber din mand er i bedring !
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  9. Jeg kan godt lide at komme.
    Kiss.
    Nita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nita
      Det glæder mig du har lyst til at besøge min blog.
      God weekend.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet